Title: Celoživotní vzdělávání (CŽV) úředníků ve veřejné správě a jeho význam
Other Titles: Lifelong education (LLE) of civil servants in public administration and its importance
Authors: Malá, Kateřina
Advisor: Sequensová Helena, Mgr.
Referee: Matula Miloš, JUDr. CSc.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56523
Keywords: celoživotní vzdělávání;úředníci;veřejná správa;vzdělávání;vzdělávací instituce;vzdělávací akreditace
Keywords in different language: lifelong learning;civil servants;public administration;education;educational institutions;educational accreditation
Abstract: Bakalářská práce se zabývá přínosem celoživotního vzdělávání úředníků ve veřejné správě. Cílem bylo analyzovat a zhodnotit průběh vzdělávání v různých odvětvích veřejné správy a zjistit jejich přínos pro okolí. V teoretické části jsem pracovala s pojmy, které jsou obsaženy v samotném názvu mé bakalářské práce. Nejprve jsem pracovala s pojmem vzdělávání, popřípadě s celoživotním vzděláváním. Dále jsem se odkazovala především na zákon č. 312/2002 Sb. o úřednících územních samosprávných celků. Teoretickou část jsem ukončila pojmem veřejná správa, pod kterou vše spadá. Tento pojem jsem nechala až nakonec z důvodu posloupného vysvětlení celého názvu. Praktická část je složena z dotazníkového šetření a následného zhodnocení. Zdařilým výzkumem byly zjištěny slabiny a silné stránky celoživotního vzdělávání úředníků veřejné správy a navrženy další případné možnosti pro zlepšení či porovnání s ostatními zeměmi.
Abstract in different language: The bachelor's thesis deals with the benefit of lifelong education of officials in public administration. The goal was to analyze and evaluate the course of education in various branches of public administration and to determine their contribution to the environment. In the theoretical part, I worked with concepts that are contained in the very title of my bachelor's thesis. First, I worked with the concept of education, or life-long education. Furthermore, I referred primarily to Act No. 312/2002 Coll. on officials of territorial self-governing units. I ended the theoretical part with the concept of public administration, under which everything falls. I left this term until the end because of the sequential explanation of the entire. The practical part consists of a questionnaire survey and subsequent evaluation. Through successful research, the weaknesses and strengths of the lifelong education of public administration officials were identified and other possible possibilities for improvement or comparison with other countries were proposed.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSR)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace .pdfPlný text práce5,53 MBAdobe PDFView/Open
Mala K. - posudek VP.pdfPosudek vedoucího práce907,31 kBAdobe PDFView/Open
Mala - posudek OP.pdfPosudek oponenta práce360,42 kBAdobe PDFView/Open
Mala K. - protokol BP.pdfPrůběh obhajoby práce283,92 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56523

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.