Title: E-learning v hodinách anglického jazyka na českých základních školách
Other Titles: E-learning in English language classes in Czech primary schools
Authors: Molendová, Kristýna
Advisor: Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
Referee: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56814
Keywords: slovní zásoba;učení se;digitální technologie;aplikace;anglický jazyk;strategie;motivace;rozhovory;dotazníky;výzkum
Keywords in different language: vocabulary;learning;digital technologies;applications;english language;strategies;motivation;interviews;questionnaires;research
Abstract: Porozumění slovní zásoby je klíčové pro efektivní komunikaci. K tomu je důležité aplikovat efektivní metody. V rámci dané práce jsou jako efektivní metody uvedené digitální technologie, konkrétně dvě aplikace, Wordwall a Quizziz. Výzkum byl proveden se studenty 9. ročníku Základní školy v Rakovníku, přičemž byl rozdělen na dvě části. V první části studenti vyplnili dva dotazníky k určení jejich strategií učení se nové slovní zásoby a zároveň jejich vyjádření vzhledem k aplikacím. Ve druhé části byl zahrnutý kvalitativní výzkum, který byl doplněn o rozhovor se studenty a akční výzkum. Hlavní částí akčního výzkumu bylo pozorování v odučených hodinách. Všichni studenti se shodli na skutečnosti, že aplikace digitálních technologií v hodinách anglického jazyka by pozitivně ovlivnila jejich učení se nové slovní zásoby a jejich motivaci k učení obecně.
Abstract in different language: Understanding the vocabulary of a foreign language is essential for effective communication. To learn new vocabulary efficiently, it is important to apply appropriate methods. In this thesis, digital technologies, specifically two applications called Wordwall and Quizziz, are presented as effective methods for learning new vocabulary. The research was conducted with 9th-grade students from the 2nd Elementary School. The research was conducted in two parts. In the first part, the students completed two questionnaires to determine their current strategies for learning new vocabulary and their reactions to new applications. In the second part, qualitative research was included, followed by final interviews and action research. The main component of the action research was observation during taught lessons. The research participants (students) agreed that working more frequently with applications in the English language class would positively affect their learning of new vocabulary and their motivation to learn in general.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace - Molendova.pdfPlný text práce1,24 MBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_Molendova_ved_Havran.pdfPosudek vedoucího práce57,78 kBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_Molendova_opon_Kleck.pdfPosudek oponenta práce45,54 kBAdobe PDFView/Open
Scan_prubeh_Molendova.pdfPrůběh obhajoby práce211,59 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56814

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.