Název: E-learning v hodinách anglického jazyka na českých základních školách
Další názvy: E-learning in English language classes in Czech primary schools
Autoři: Molendová, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
Oponent: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56814
Klíčová slova: slovní zásoba;učení se;digitální technologie;aplikace;anglický jazyk;strategie;motivace;rozhovory;dotazníky;výzkum
Klíčová slova v dalším jazyce: vocabulary;learning;digital technologies;applications;english language;strategies;motivation;interviews;questionnaires;research
Abstrakt: Porozumění slovní zásoby je klíčové pro efektivní komunikaci. K tomu je důležité aplikovat efektivní metody. V rámci dané práce jsou jako efektivní metody uvedené digitální technologie, konkrétně dvě aplikace, Wordwall a Quizziz. Výzkum byl proveden se studenty 9. ročníku Základní školy v Rakovníku, přičemž byl rozdělen na dvě části. V první části studenti vyplnili dva dotazníky k určení jejich strategií učení se nové slovní zásoby a zároveň jejich vyjádření vzhledem k aplikacím. Ve druhé části byl zahrnutý kvalitativní výzkum, který byl doplněn o rozhovor se studenty a akční výzkum. Hlavní částí akčního výzkumu bylo pozorování v odučených hodinách. Všichni studenti se shodli na skutečnosti, že aplikace digitálních technologií v hodinách anglického jazyka by pozitivně ovlivnila jejich učení se nové slovní zásoby a jejich motivaci k učení obecně.
Abstrakt v dalším jazyce: Understanding the vocabulary of a foreign language is essential for effective communication. To learn new vocabulary efficiently, it is important to apply appropriate methods. In this thesis, digital technologies, specifically two applications called Wordwall and Quizziz, are presented as effective methods for learning new vocabulary. The research was conducted with 9th-grade students from the 2nd Elementary School. The research was conducted in two parts. In the first part, the students completed two questionnaires to determine their current strategies for learning new vocabulary and their reactions to new applications. In the second part, qualitative research was included, followed by final interviews and action research. The main component of the action research was observation during taught lessons. The research participants (students) agreed that working more frequently with applications in the English language class would positively affect their learning of new vocabulary and their motivation to learn in general.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Molendova.pdfPlný text práce1,24 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_Molendova_ved_Havran.pdfPosudek vedoucího práce57,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_Molendova_opon_Kleck.pdfPosudek oponenta práce45,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_prubeh_Molendova.pdfPrůběh obhajoby práce211,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56814

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.