Title: | Vliv videoher na proces učení anglického jazyka u žáků \nl{}1. stupně základní školy |
Other Titles: | Playing video games and young English language learners. |
Authors: | Hanáková, Denisa |
Advisor: | Havránková Tereza, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Skopečková Eva, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56815 |
Keywords: | videohry;slovní zásoba;motivace;aktivizace;učení v kontextu |
Keywords in different language: | video games;vocabulary;motivation;activation;learning in context |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá využitím videoher, jako prostředku pro vyučování slovní zásoby v hodinách anglického jazyka u žáků 1. stupně ZŠ. Práce se nejprve zaměřuje na kategorizaci slovní zásoby, na její učení a zapamatování. Dále se zabývá jednotlivými metodami využívanými pro výuku anglické slovní zásoby. Klíčovou částí jsou poté možnosti a využití videoher ve výuce anglického jazyka, jejich využití k rozšiřování anglické slovní zásoby a druhy slovní zásoby v nich zastoupené. Účelem této práce je prozkoumat efektivitu a případné limity využívání videoher během výuky. V praktické části je popsán výzkum, provedený s žáky 5. ročníku základní školy, který spočíval v implementaci videoher do výuky anglického jazyka. V práci jsou dále popsána pedagogická doporučení, limity výzkumu, návrhy na zlepšení či pokračování výzkumu a etické otázky. |
Abstract in different language: | The thesis deals with video games as a tool for teaching vocabulary in English language classes for primary school students. The thesis first focuses on categorizing, learning, and memorizing vocabulary. It then explores various techniques and principles used for teaching vocabulary. The key part discusses the possibilities and utilization of video games for acquiring and memorizing new vocabulary. The purpose of this thesis is to examine the effectiveness and potential limits of this method. In the practical part, a study conducted with fifth-grade students was described, which involved implementing video games into English language teaching. The thesis also includes pedagogical recommendations, limits of the study, suggestions for improvement or continuation of the research, and ethical considerations. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace_Hanakova Denisa.pdf | Plný text práce | 3,75 MB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_Hanakova_ved_Havr.pdf | Posudek vedoucího práce | 54,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_Hanakova_opon_Skop.pdf | Posudek oponenta práce | 74,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_prubeh_Hanakova.pdf | Průběh obhajoby práce | 192,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56815
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.