Title: Vliv videoher na proces učení anglického jazyka u žáků \nl{}1. stupně základní školy
Other Titles: Playing video games and young English language learners.
Authors: Hanáková, Denisa
Advisor: Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
Referee: Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56815
Keywords: videohry;slovní zásoba;motivace;aktivizace;učení v kontextu
Keywords in different language: video games;vocabulary;motivation;activation;learning in context
Abstract: Diplomová práce se zabývá využitím videoher, jako prostředku pro vyučování slovní zásoby v hodinách anglického jazyka u žáků 1. stupně ZŠ. Práce se nejprve zaměřuje na kategorizaci slovní zásoby, na její učení a zapamatování. Dále se zabývá jednotlivými metodami využívanými pro výuku anglické slovní zásoby. Klíčovou částí jsou poté možnosti a využití videoher ve výuce anglického jazyka, jejich využití k rozšiřování anglické slovní zásoby a druhy slovní zásoby v nich zastoupené. Účelem této práce je prozkoumat efektivitu a případné limity využívání videoher během výuky. V praktické části je popsán výzkum, provedený s žáky 5. ročníku základní školy, který spočíval v implementaci videoher do výuky anglického jazyka. V práci jsou dále popsána pedagogická doporučení, limity výzkumu, návrhy na zlepšení či pokračování výzkumu a etické otázky.
Abstract in different language: The thesis deals with video games as a tool for teaching vocabulary in English language classes for primary school students. The thesis first focuses on categorizing, learning, and memorizing vocabulary. It then explores various techniques and principles used for teaching vocabulary. The key part discusses the possibilities and utilization of video games for acquiring and memorizing new vocabulary. The purpose of this thesis is to examine the effectiveness and potential limits of this method. In the practical part, a study conducted with fifth-grade students was described, which involved implementing video games into English language teaching. The thesis also includes pedagogical recommendations, limits of the study, suggestions for improvement or continuation of the research, and ethical considerations.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace_Hanakova Denisa.pdfPlný text práce3,75 MBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_Hanakova_ved_Havr.pdfPosudek vedoucího práce54,55 kBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_Hanakova_opon_Skop.pdfPosudek oponenta práce74,87 kBAdobe PDFView/Open
Scan_prubeh_Hanakova.pdfPrůběh obhajoby práce192,48 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56815

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.