Název: Využití kinestetického učebního stylu v českém jazyce na 1. stupni ZŠ
Další názvy: The use of kinesthetic learning style in the Czech language at the 1st level of elementary school
Autoři: Stodolová, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Kalistová Petra, Mgr.
Oponent: Fajfrlíková Tereza, Mgr.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56897
Klíčová slova: kinestetický učební styl;český jazyk;mladší školní věk.
Klíčová slova v dalším jazyce: kinesthetic learning style;czech language;younger school age.
Abstrakt: Diplomová práce se věnuje kinestetickému učebnímu stylu a jeho využití ve výuce českého jazyka na prvním stupni základních škol. Využitím kinestetického učebního stylu, tedy učením pomocí pohybu, dochází u žáků k osvojování nového učiva a zároveň podpoře zdraví každodenního režimu ve školním prostředí. Záměrem diplomové práce je vyhotovení zásobníku pohybových aktivit, které lze praktikovat v hodinách českého jazyka u dětí v 1.-5. ročníku prvního stupně základní školy. Teoretická část charakterizuje mladší školní věk se zaměřením na pohyb, jeho význam, motivaci k pohybu a vhodné pohybové aktivity. Dále se zabývá procesem učení, učebními styly a podrobněji popisuje kinestetický učební styl. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření zaměřené na využívání kinestetického učebního stylu učiteli na prvním stupni základních škol. Dále ji tvoří zásobník pohybových aktivit, které jsou doplněny piktogramy, fotodokumentací a reflexí.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis is devoted to the kinesthetic learning style and its use in the teaching of the Czech language in the first grade of primary schools. By using the kinesthetic learning style, i.e. learning through movement, students learn new subject matter and at the same time support the health of the daily regime in the school environment. The aim of the diploma thesis is to create a collection of physical activities that can be practiced in Czech language classes for children in the first to fifth year of the first grade of primary school. The theoretical part characterizes younger school age with a focus on movement, its meaning, motivation to move and appropriate physical activities. It also deals with the learning process, learning styles and describes the kinesthetic learning style in more details. The practical part contains a questionnaire survey focused on the use of kinesthetic learning style by teachers in the first grade of primary schools. It also consists of a stack of movement activities, which are supplemented with pictograms, photo documentation and reflection.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Stodolova.pdfPlný text práce6,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek-OP- Stodolova Tereza.pdfPosudek oponenta práce149,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Stodolova T. VP DP 2024.pdfPosudek vedoucího práce136,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Stodolova T..pdfPrůběh obhajoby práce26,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56897

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.