Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorGažáková Eva, MgA. Ph.D.
dc.contributor.authorČechová, Tereza
dc.contributor.refereeČerníková Marie, MgA. Ph.D.
dc.date.accepted2024-6-11
dc.date.accessioned2024-07-12T09:10:32Z-
dc.date.available2023-1-26
dc.date.available2024-07-12T09:10:32Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-4-30
dc.identifier94485
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56924-
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářství u dětí navštěvujících 1. třídu ZŠ. Je rozdělena do dvou částí - praktické a teoretické. Teoretická část definuje pojem dětský čtenář, uvádí čtenářské potřeby dětí, popisuje vzdělávací obsah oboru Český jazyk - literární výchova pro 1. období 1. stupně ZŠ a dále informuje o metodách dramatické výchovy, které jsou použity v programu praktické části, definuje dále pojem akční výzkum a uvádí jeho charakteristické znaky. V praktické části je ověřována možnost zvýšení motivace ke čtení u dětí v první třídě. Za tímto účelem je vypracován plán akčního výzkumu včetně výukového programu čtení, který je založen na čtení knihy Pipi Dlouhá punčocha od Astrid Lindgrenové a který propojuje literární výchovu s metodami dramatické výchovy.cs
dc.format65 s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectmotivace ke čtenářstvícs
dc.subjectdětský čtenářcs
dc.subjectčtenářské potřeby dětícs
dc.subjectdramatická výchovacs
dc.subjectakční výzkumcs
dc.subjectpipi dlouhá punčochacs
dc.subjectastrid lindgrenovács
dc.subjectprvní třída základní školycs
dc.subjectrozvoj čtenářstvícs
dc.subjectmetody dramatické výchovycs
dc.titleVýukový program rozvoje prvotního čtenářství s využitím knihy Astrid Lindgrenovécs
dc.title.alternativeTeaching program for the development of primary reading using Astrid Lindgren's booken
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis investigates the motivation for reading in children attending the first grade of elementary school. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part defines the concept of a child reader and introduces the reading needs of children. It describes the educational content of the Czech Language subject, specifically Literary Education, for the first period of the first level of primary school. Additionally, this part of thesis provides information on the drama education methods used in the program of the practical part. It defines the concept of action research. The practical part tests the possibility of increasing reading motivation in first-graders. To achieve this, an action research plan is developed, including a reading program based on the book Pippi Longstocking by Astrid Lindgren. The program integrates literary education with drama education methods.en
dc.subject.translatedmotivation for readingen
dc.subject.translatedchild readeren
dc.subject.translatedreading needs of childrenen
dc.subject.translateddrama educationen
dc.subject.translatedaction researchen
dc.subject.translatedpippi longstockingen
dc.subject.translatedastrid lindgrenen
dc.subject.translatedfirst grade of elementary schoolen
dc.subject.translatedreading developmenten
dc.subject.translateddrama education methodsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cechova Tereza_diplomova prace.pdfPlný text práce3,52 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hodnoceni vedouci DP_Tereza Cechova.pdfPosudek vedoucího práce4,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek_oponentkyDP_Cechova.pdfPosudek oponenta práce272,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cechova.pdfPrůběh obhajoby práce39,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56924

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.