Název: Výukový program rozvoje prvotního čtenářství s využitím knihy Astrid Lindgrenové
Další názvy: Teaching program for the development of primary reading using Astrid Lindgren's book
Autoři: Čechová, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Oponent: Černíková Marie, MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56924
Klíčová slova: motivace ke čtenářství;dětský čtenář;čtenářské potřeby dětí;dramatická výchova;akční výzkum;pipi dlouhá punčocha;astrid lindgrenová;první třída základní školy;rozvoj čtenářství;metody dramatické výchovy
Klíčová slova v dalším jazyce: motivation for reading;child reader;reading needs of children;drama education;action research;pippi longstocking;astrid lindgren;first grade of elementary school;reading development;drama education methods
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářství u dětí navštěvujících 1. třídu ZŠ. Je rozdělena do dvou částí - praktické a teoretické. Teoretická část definuje pojem dětský čtenář, uvádí čtenářské potřeby dětí, popisuje vzdělávací obsah oboru Český jazyk - literární výchova pro 1. období 1. stupně ZŠ a dále informuje o metodách dramatické výchovy, které jsou použity v programu praktické části, definuje dále pojem akční výzkum a uvádí jeho charakteristické znaky. V praktické části je ověřována možnost zvýšení motivace ke čtení u dětí v první třídě. Za tímto účelem je vypracován plán akčního výzkumu včetně výukového programu čtení, který je založen na čtení knihy Pipi Dlouhá punčocha od Astrid Lindgrenové a který propojuje literární výchovu s metodami dramatické výchovy.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis investigates the motivation for reading in children attending the first grade of elementary school. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part defines the concept of a child reader and introduces the reading needs of children. It describes the educational content of the Czech Language subject, specifically Literary Education, for the first period of the first level of primary school. Additionally, this part of thesis provides information on the drama education methods used in the program of the practical part. It defines the concept of action research. The practical part tests the possibility of increasing reading motivation in first-graders. To achieve this, an action research plan is developed, including a reading program based on the book Pippi Longstocking by Astrid Lindgren. The program integrates literary education with drama education methods.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cechova Tereza_diplomova prace.pdfPlný text práce3,52 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hodnoceni vedouci DP_Tereza Cechova.pdfPosudek vedoucího práce4,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek_oponentkyDP_Cechova.pdfPosudek oponenta práce272,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cechova.pdfPrůběh obhajoby práce39,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56924

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.