Title: Profesní self-koncept současných učitelů
Other Titles: Vocational self-concept of contemporary teachers
Authors: Kolaříková, Lucie
Advisor: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Referee: Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56964
Keywords: self-koncept;profesní self-koncept;profesní sebepojetí;sebepojetí;učitelé;self-koncept učitelů;škola;profesní self-koncept učitelů;mateřská škola;základní škola;střední škola
Keywords in different language: self-concept;professional self-concept;vocational self-concept;teachers;teacher self-concept;school;teachers' professional self-concept;kindergarten;primary school;secondary school
Abstract: Diplomová práce se zabývá profesním self-konceptem učitelů mateřských, základních a středních škol. Teoretická část práce je věnována vymezení obecného psychologického pojmu self-koncept a dále pokračuje tématem profesního self-konceptu. Její součástí jsou analyzované zahraniční studie. Výzkumná část je věnována analýze profesního self-konceptu učitelů a jejich srovnání.
Abstract in different language: The thesis focuses on the professional self-concept of kindergarten, primary and secondary school teachers. The theoretical part of the thesis is devoted to the definition of the general psychological concept of self-concept and continues with the topic of professional self-concept. It includes analyzed foreign studies. The research part is devoted to the analysis of teachers' professional self-concept and their comparison.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova_prace_Kolarikova.pdfPlný text práce984,05 kBAdobe PDFView/Open
Kolarikova_posudek vedouci DP.pdfPosudek vedoucího práce398,71 kBAdobe PDFView/Open
Kolarikova_posudek oponenta DP.pdfPosudek oponenta práce364,32 kBAdobe PDFView/Open
Kolarikova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce356,5 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56964

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.