Název: Techniky pozitivní psychologie a mindfulness na 1.stupni ZŠ
Další názvy: Positive Psychology and Mindfulness Techniques at Primary school
Autoři: Hübnerová, Terezie
Vedoucí práce/školitel: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56972
Klíčová slova: pozitivní psychologie;mindfulness;všímavost;pozitivní prožívání;edukace;školství;štěstí;radost;smysluplnost;flow;silné stránky
Klíčová slova v dalším jazyce: positive psychology;mindfulness;positive experiencing;education;school;happiness;joy;meaningfulness;flow;personal strengths
Abstrakt: Diplomová práce na téma "Techniky pozitivní psychologie a mindfulness na 1. stupni ZŠ" je zaměřena na mapování přehledu učitelů 1. stupně ZŠ v technikách, tématech a významu pozitivní psychologie a mindfulness. Teoretická část obsahuje zasazení pozitivní psychologie a mindfulness do kontextu, historického vývoje, charakteristice oblastí, cílům a jejich významu. Představuje uplatnění pozitivní psychologie a mindfulness ve školách. Praktická část popisuje výzkumné šetření mezi učiteli prvního stupně, zachycuje orientaci učitelů v tématech, technikách a popisuje jejich vlastní zkušenosti s pozitivní psychologií a mindfulness. Analýza dat byla vytvořena metodou otevřeného, axiálního a selektivního kódování, které vytváří ucelený pohled na daný výzkumný problém. Výsledky výzkumu odpovídají na stanovené výzkumné otázky. Výsledky jsou v závěru porovnávány s literaturou a jinými studiemi na toto téma.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis on "Positive Psychology and Mindfulness Techniques at Primary school" is aimed at mapping the overview of primary teachers in the techniques, topics and importance of positive psychology and mindfulness. The theoretical section includes setting positive psychology and mindfulness in context, historical development, characteristics of the fields, goals and their importance. It introduces the application of positive psychology and mindfulness in schools. The practical section describes a research survey of primary teachers, captures teacher's orientation on the topics and techniques, and describes their own experiences with positive psychology and mindfulness. Data analysis was developed using open, axial and selective coding methods to create a comprehensive view of the research problem. The research findings answer the stated research questions. Finally, the results are compared with the literature and other studies on the topic.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Hubnerova_diplomova prace_ZCU FPE.pdfPlný text práce997,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hubnerova_posudek vedouci DP.pdfPosudek vedoucího práce391,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hubnerova_posudek oponenta DP.pdfPosudek oponenta práce390,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hubnerova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce350,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56972

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.