Title: Využití Orffových nástrojů v mateřské škole s ohledem na hudebně výrazové prostředky
Other Titles: Usage Orff instruments in preschool education with the regard to musical expressive means
Authors: Pěkná, Ivana
Advisor: Růžičková Veronika, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. et Ph.D.
Referee: Bezděk Jiří, Prof. Mgr. MgA. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57183
Keywords: orffovy nástroje;melodie;rytmus;barva zvuku;dynamika;děti předškolního věku
Keywords in different language: orff instruments;melody;rhythm;timbre;dynamics;preschool children
Abstract: Bakalářská práce je postavena na aktivitách pro děti předškolního věku, které rozvíjí hudebně výrazové prostředky s využitím Orffova instrumentáře. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. První kapitola pojednává o životě a tvorbě Carla Orffa a české verzi Orffova Schulwerku. Druhá kapitola představuje jednotlivé hudebně výrazové prostředky a jejich využití v mateřské škole. Třetí kapitola popisuje kompoziční principy, které souvisejí s hudební formou skladby, a u dětí s nimi pracujeme na elementární úrovni. Následuje praktická část, která je rozdělena na dvě kapitoly. První kapitola praktické části popisuje vybrané aktivity, jejich pravidla a jejich realizace ve dvou třídách mateřské školy. Druhá kapitola praktické části nabízí další návrhy nezrealizovaných aktivit na rozvoj hudebně výrazových prostředků.
Abstract in different language: The bachelor thesis is based on activities for preschool children that develop musical expressive means using Orff's instrumentation. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter deals with the life and work of Carl Orff and the Czech version of Orff's Schulwerk. The second chapter introduces individual musical expressive means and their using in kindergarten. The third chapter describes the compositional principles that are related to the musical form of composition and children work with them at an elementary level. This is followed by the practical part, which is divided into two chapters. The first chapter of the practical part describes the selected activities, their rules and their implementation in two kindergarten classes. The second chapter of the practical part offers further suggestions of unrealized activities for the development of musical means of expression.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace 2024_Pekna Ivana.pdfPlný text práce1,04 MBAdobe PDFView/Open
Pekna_BP_vedouci_Ru_2024.pdfPosudek vedoucího práce317,92 kBAdobe PDFView/Open
Pekna_BP_oponent_Be_2024.pdfPosudek oponenta práce159,54 kBAdobe PDFView/Open
Pekna.pdfPrůběh obhajoby práce170,17 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/57183

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.