Název: Využití Orffových nástrojů v mateřské škole s ohledem na hudebně výrazové prostředky
Další názvy: Usage Orff instruments in preschool education with the regard to musical expressive means
Autoři: Pěkná, Ivana
Vedoucí práce/školitel: Růžičková Veronika, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. et Ph.D.
Oponent: Bezděk Jiří, Prof. Mgr. MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57183
Klíčová slova: orffovy nástroje;melodie;rytmus;barva zvuku;dynamika;děti předškolního věku
Klíčová slova v dalším jazyce: orff instruments;melody;rhythm;timbre;dynamics;preschool children
Abstrakt: Bakalářská práce je postavena na aktivitách pro děti předškolního věku, které rozvíjí hudebně výrazové prostředky s využitím Orffova instrumentáře. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. První kapitola pojednává o životě a tvorbě Carla Orffa a české verzi Orffova Schulwerku. Druhá kapitola představuje jednotlivé hudebně výrazové prostředky a jejich využití v mateřské škole. Třetí kapitola popisuje kompoziční principy, které souvisejí s hudební formou skladby, a u dětí s nimi pracujeme na elementární úrovni. Následuje praktická část, která je rozdělena na dvě kapitoly. První kapitola praktické části popisuje vybrané aktivity, jejich pravidla a jejich realizace ve dvou třídách mateřské školy. Druhá kapitola praktické části nabízí další návrhy nezrealizovaných aktivit na rozvoj hudebně výrazových prostředků.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis is based on activities for preschool children that develop musical expressive means using Orff's instrumentation. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter deals with the life and work of Carl Orff and the Czech version of Orff's Schulwerk. The second chapter introduces individual musical expressive means and their using in kindergarten. The third chapter describes the compositional principles that are related to the musical form of composition and children work with them at an elementary level. This is followed by the practical part, which is divided into two chapters. The first chapter of the practical part describes the selected activities, their rules and their implementation in two kindergarten classes. The second chapter of the practical part offers further suggestions of unrealized activities for the development of musical means of expression.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace 2024_Pekna Ivana.pdfPlný text práce1,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pekna_BP_vedouci_Ru_2024.pdfPosudek vedoucího práce317,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pekna_BP_oponent_Be_2024.pdfPosudek oponenta práce159,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pekna.pdfPrůběh obhajoby práce170,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57183

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.