Title: Dělání genderu v biografických narativech transsexuálů.
Other Titles: Doing gender in biographical narratives of transsexuals.
Authors: Verešová, Zuzana
Advisor: Hasmanová Marhánková, Jaroslava
Referee: Kobes, Tomáš
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/7796
Keywords: dělání genderu;binární genderový systém;gender a pohlaví;transsexualita FtM;maskulinita;narativní biografické rozhovory
Keywords in different language: doing gender;the binary gender system;gender and sex;transsexuality FtM;masculinity;narrative biographical interviews
Abstract: Bakalářská práce se zabývá metodami dělání genderu transsexuálních osob. Hlavním cílem práce je zjistit, co dělají transsexuální lidé pro to, aby byli ostatními správně rozpoznáni jako příslušníci toho genderu, se kterým se identifikují. Data byla získávána jednak narativními biografickými rozhovory, a jednak prostřednictvím e-mailové komunikace. Bakalářská práce pracuje s informacemi od pěti respondentů, u nichž byla diagnostikována transsexualita typu FtM.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with the methods of doing gender of transsexual people. The main aim of the thesis is to find out what transsexual people do in order to be recognized as members of the gender category with which they identify themselves. The data were obtained by using the biographical interviews and by using e-mail communication. The thesis uses information from the five respondents diagnosed with FtM.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zuzana Veresova.pdfPlný text práce415,17 kBAdobe PDFView/Open
Veresova-vedouci.docPosudek vedoucího práce44,5 kBMicrosoft WordView/Open
Veresova-oponent.docPosudek oponenta práce35 kBMicrosoft WordView/Open
Veresova.JPGPrůběh obhajoby práce205,69 kBJPEGThumbnail
View/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/7796

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.