Title: Signální gramatika ve výuce německé morfologie
Other Titles: Signal Grammar in Teaching German Morphology
Authors: Hajnová, Lenka
Advisor: Šíp, Martin
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/8129
Keywords: signální gramatika;signál;reakce;mnemotechnické pomůcky;didaktické metody
Keywords in different language: signal grammar;signal;reaction;mnemotechnical devices;didactic methods
Abstract: Diplomová práce se zabývá použitím signální gramatiky ve výuce německé gramatiky. Práce je rozdělena na teoretickou část, v níž jsou popsány základní didaktické metody, úvod do psycholingvistiky, mnemotechnické pomůcky a především principy a prostředky signální gramatiky. Praktická část obsahuje přípravy na vyučovací jednotky a následné zhodnocení. Práce může posloužit jako inspirace pro vyučující německého jazyka, kteří hledají způsob, jak žákům zjednodušit určité gramatické jevy.
Abstract in different language: This thesis called Signal grammar in teaching German morphology deals with the signal grammar and with inclusion the signal grammar in teaching. It is divided into two parts - theoretical and practical part.The theoretical part contains some information about didactic methods; psycholinguistic basics, mnemonic devices and there are principles of signal grammar explained. In the practical part the point is teaching using signal grammar. At first were preparations for classes planed, than classes were practical taught and finally evaluated. Teachers of German language can find inspiration in this thesis.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Lenka Hajnova.pdfPlný text práce3,48 MBAdobe PDFView/Open
hajnova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce127,68 kBAdobe PDFView/Open
Hajnova_vp.pdfPosudek vedoucího práce1,57 MBAdobe PDFView/Open
hajnova_op.pdfPosudek oponenta práce276,66 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/8129

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.