Title: | K otázkám funkcí a typů lidské inteligence |
Other Titles: | On the questions of functions and types of human intelligence |
Authors: | Lipperová, Markéta |
Advisor: | Murgaš, Jaromír |
Referee: | Květová, Eliška |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/8780 |
Keywords: | druhy inteligence;inteligenční testy;sebeuvědomění;ovládání emocí;rozvoj schopností |
Keywords in different language: | categorisation of intelligence;intelligence tests;self-awareness;managing of emotions;development of abilities |
Abstract: | Tématem této bakalářské práce jsou funkce a typy lidské inteligence. Teoretická část je zaměřena na představení druhů inteligence podle různých autorů. Praktická část se zabývá hlouběji emoční inteligencí a jejím rozvojem u dětí. Tato část tvoří přehled rad a návodů, kterými mohou rodiče u dětí podněcovat a rozvíjet emoční schopnosti. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis addresses types and functions of human intelligence. The theoretical part summarises categorisation of intelligence according to varied approaches of particular researchers. The practical part of this thesis studies in detail the emotional intelligence and its development in children. An overview of advice and instructions is given that helps parents to stimulate and develop emotional abilities of their children. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lipperova_Marketa_BP.pdf | Plný text práce | 774,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Lipperova bp JM posudek - typy inteligence a rozvijeni emocni.rtf | Posudek vedoucího práce | 2,04 MB | RTF | View/Open |
Lipperova_Kvetova.pdf | Posudek oponenta práce | 68,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Lipperova_Marketa.pdf | Průběh obhajoby práce | 570,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/8780
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.