Title: K otázkám funkcí a typů lidské inteligence
Other Titles: On the questions of functions and types of human intelligence
Authors: Lipperová, Markéta
Advisor: Murgaš, Jaromír
Referee: Květová, Eliška
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/8780
Keywords: druhy inteligence;inteligenční testy;sebeuvědomění;ovládání emocí;rozvoj schopností
Keywords in different language: categorisation of intelligence;intelligence tests;self-awareness;managing of emotions;development of abilities
Abstract: Tématem této bakalářské práce jsou funkce a typy lidské inteligence. Teoretická část je zaměřena na představení druhů inteligence podle různých autorů. Praktická část se zabývá hlouběji emoční inteligencí a jejím rozvojem u dětí. Tato část tvoří přehled rad a návodů, kterými mohou rodiče u dětí podněcovat a rozvíjet emoční schopnosti.
Abstract in different language: This bachelor thesis addresses types and functions of human intelligence. The theoretical part summarises categorisation of intelligence according to varied approaches of particular researchers. The practical part of this thesis studies in detail the emotional intelligence and its development in children. An overview of advice and instructions is given that helps parents to stimulate and develop emotional abilities of their children.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lipperova_Marketa_BP.pdfPlný text práce774,13 kBAdobe PDFView/Open
Lipperova bp JM posudek - typy inteligence a rozvijeni emocni.rtfPosudek vedoucího práce2,04 MBRTFView/Open
Lipperova_Kvetova.pdfPosudek oponenta práce68,42 kBAdobe PDFView/Open
Lipperova_Marketa.pdfPrůběh obhajoby práce570,22 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/8780

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.