Title: Co je pragmatismus, co pragmatické? Filozofie a výchova podle J. Deweye
Other Titles: What is pragmatism, what is pragmatic? Philosophy and Education by J. Dewey.
Authors: Struhárová, Klára
Advisor: Murgaš, Jaromír
Referee: Kratochvíl, Miloš
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/8831
Keywords: pragmatismus;poznání;zkušenost;filosofie výchovy;John Dewey;rekonstrukce;demokracie
Keywords in different language: pragmatism;knowledge;experience;philosophy of education;John Dewey;reconstruction;democracy
Abstract: Práce se zabývá vznikem pragmatismu, jeho historií a významnými představiteli. Také obsahuje pojetí výchovy založené na koncepci zkušenosti u J. Deweye. Podává přehled filozofických a výchovných principů J. Deweye a a snaží se je srovnat s přístupy J. Patočky a J. Sokola.
Abstract in different language: The work deals with the emergence of pragmatism, its history and famous leaders. It also includes the concept of education based on the concept of experience by J. Dewey. It gives an overview of the philosophical and educational principles by J. Dewey and try to compare them with the approaches of J. Patocka and J. Sokol.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Struharova-BP-2013.pdfPlný text práce827,84 kBAdobe PDFView/Open
Struharova_Murgas.rtfPosudek vedoucího práce2,04 MBRTFView/Open
Struharova_Kratochvil.rtfPosudek oponenta práce2,04 MBRTFView/Open
Struharova.tifPrůběh obhajoby práce10,6 MBTIFFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/8831

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.