Title: | Nestandardní aplikační úlohy v matematice |
Other Titles: | Non-standard applying exercises in mathematics |
Authors: | Stanisavljevičová, Marika |
Advisor: | Pěchoučková, Šárka |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/8959 |
Keywords: | nestandardní úloha;matematická úloha;slovní úloha;analýza učebnic |
Keywords in different language: | non-standard exercise;mathematical exercise;verbal exercise;analyse of coursebooks |
Abstract: | V diplomové práci s názvem Nestandardní aplikační úlohy v matematice se zabývám rozdělením matematických úloh a stručnou charakteristikou slovních úloh. Hlavním cílem práce je však vysvětlit pojem nestandardní úloha, rozdělit úlohy podle jednotlivých typů a zjistit, v jaké míře jsou zastoupeny v učebnicích a pracovních sešitech pro první stupeň základních škol. Dalším bodem je zavádění netradičních úloh do výuky matematiky ve 4. ročníku základní školy. |
Abstract in different language: | In the thesis named Non-standard applying exercises in mathematics I deal with partition of mathematical tasks and brief verbal tasks characteristic. Main aim is explanation of non-standard exercise conception, division according to types and finding the volume of them in coursebooks and workbooks for the infant schools. Another item of the thesis is introduction of non-standard exercises into the lessons of mathematics in the fourth year of the infant school. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Marika_Stanisavljevicova_2013.pdf | Plný text práce | 2,08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Stanisavljevicova - ved..pdf | Posudek vedoucího práce | 131,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
XII. Oponentni posudek diplomove prace_Marika.pdf | Posudek oponenta práce | 45,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Stanisavljevicova - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 78,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/8959
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.