Title: | Místní region ve výuce na základní škole (na příkladu regionu Vimpersko) |
Other Titles: | Local region in education at primary school (for example, the region Vimperk) |
Authors: | Lencová, Jitka |
Advisor: | Novotná, Marie |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/8970 |
Keywords: | místní region;geografický projekt;základní škola |
Keywords in different language: | local region;geographical project;primary school |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá místním regionem ve výuce na základní škole. Práce je zaměřena na vytvoření geografického projektu, který by měl dětem lépe přiblížit místo jejich bydliště. Práce obsahuje podrobný postup při realizaci samotném projektu, pracovní list pro návštěvu muzea. Vytvoření geografického projektu má zajímavou formou dětem přiblížit život v šumavském městě, poznat historii svého města a získat pozitivní vztah k Vimpersku. |
Abstract in different language: | This thesis deals with topic of a local region in elementary school teaching. My thesis focuses on creation of a geographical project which should better acquiant children with their place of birth. The thesis contents a detailed procedure for implementation of the project and a worksheet. Creation of the geographical project should bring children to life of the town of Šumava in an interesting way, help them learn about the history of their hometown and to gain positive relation with the region. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Rigorózní práce / Rigorous theses (CBG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
JITKA LENCOVA.pdf | Plný text práce | 1,77 MB | Adobe PDF | View/Open |
lencova v.pdf | Posudek vedoucího práce | 604,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
lencova o.pdf | Posudek oponenta práce | 1,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
lencova.pdf | Průběh obhajoby práce | 157,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/8970
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.