Title: Alternativní metody ve výuce literatury na 1. stupni základní školy
Other Titles: Alternative methods of teaching literature at first primary school
Authors: Vísnerová, Lucie
Advisor: Novotný, Jiří
Referee: Viktora, Viktor
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/9368
Keywords: čtenářství;interpretace textu;knihovna;literatura;projektové vyučování;první stupěň ZŠ
Keywords in different language: reading;interpretation of the text;library;literature;project work;primary school
Abstract: Má diplomová práce pojednává o čtenářství žáků prvního stupně ZŠ. Nejprve se zmiňuji o prosesu vzdělávání zaměřeného na literární výchovu. V práci se objevuje pojednání o projektovém vyučování či o didaktické interpretaci textu. Obě tyto metody jsou zde prezentovány jako možné cesty k podpoře čtenářství na prvním stupni ZŠ. Dále se práce zabývá konkrétní základní školou, ZŠ Poběžovice. Mapuji zde práci učitelů a snahu pedagogického sboru podpořit čtenářství u dětí. Aktivita pedagogů směřuje k vybudování školní knihovny, která bude sloužit i jako odborná učebna. Dotazníkové šetření se zaměřilo na kvalitu domácího zázemí žáků vzhledem ke čtenářství. Vyhodnocení tohoto průzkumu je směřováno ke zkvalitnění vlastní praxe na dané základní škole a utvoření představy o možné spolupráci rodičů a školy na podpoře čtenářství žáků prvního stupně ZŠ.
Abstract in different language: My thesis deals with the reading pupils of primary school. First mention of Proses education focused on literary education. The work appears treatise on project teaching or didactic interpretation of the text. Both of these methods are presented as a possible way to promote reading in the primary school. The work slew specific base glass, Poběžovice school. I am mapping are the work of teachers and faculty efforts to promote reading among children. This activity is reflected in the bid to build the school library, which will serve as a training classroom. The questionnaire survey focused on the quality of the home background of pupils due to četnářství. Evaluation of the questionnaire is directed to the improvement of their practice to the elementary school and the formation of ideas about possible cooperation of parents and schools to promote reading pupils of primary school.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DIPLOMKA Visnerova ( Hronkova ).pdfPlný text práce754,08 kBAdobe PDFView/Open
visnerova_novotny.pdfPosudek vedoucího práce35,57 kBAdobe PDFView/Open
visnerova_viktora.pdfPosudek oponenta práce208,27 kBAdobe PDFView/Open
visnerova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce162,68 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/9368

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.