Title: | Alternativní metody ve výuce literatury na 1. stupni základní školy |
Other Titles: | Alternative methods of teaching literature at first primary school |
Authors: | Vísnerová, Lucie |
Advisor: | Novotný, Jiří |
Referee: | Viktora, Viktor |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9368 |
Keywords: | čtenářství;interpretace textu;knihovna;literatura;projektové vyučování;první stupěň ZŠ |
Keywords in different language: | reading;interpretation of the text;library;literature;project work;primary school |
Abstract: | Má diplomová práce pojednává o čtenářství žáků prvního stupně ZŠ. Nejprve se zmiňuji o prosesu vzdělávání zaměřeného na literární výchovu. V práci se objevuje pojednání o projektovém vyučování či o didaktické interpretaci textu. Obě tyto metody jsou zde prezentovány jako možné cesty k podpoře čtenářství na prvním stupni ZŠ. Dále se práce zabývá konkrétní základní školou, ZŠ Poběžovice. Mapuji zde práci učitelů a snahu pedagogického sboru podpořit čtenářství u dětí. Aktivita pedagogů směřuje k vybudování školní knihovny, která bude sloužit i jako odborná učebna. Dotazníkové šetření se zaměřilo na kvalitu domácího zázemí žáků vzhledem ke čtenářství. Vyhodnocení tohoto průzkumu je směřováno ke zkvalitnění vlastní praxe na dané základní škole a utvoření představy o možné spolupráci rodičů a školy na podpoře čtenářství žáků prvního stupně ZŠ. |
Abstract in different language: | My thesis deals with the reading pupils of primary school. First mention of Proses education focused on literary education. The work appears treatise on project teaching or didactic interpretation of the text. Both of these methods are presented as a possible way to promote reading in the primary school. The work slew specific base glass, Poběžovice school. I am mapping are the work of teachers and faculty efforts to promote reading among children. This activity is reflected in the bid to build the school library, which will serve as a training classroom. The questionnaire survey focused on the quality of the home background of pupils due to četnářství. Evaluation of the questionnaire is directed to the improvement of their practice to the elementary school and the formation of ideas about possible cooperation of parents and schools to promote reading pupils of primary school. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DIPLOMKA Visnerova ( Hronkova ).pdf | Plný text práce | 754,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
visnerova_novotny.pdf | Posudek vedoucího práce | 35,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
visnerova_viktora.pdf | Posudek oponenta práce | 208,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
visnerova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 162,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/9368
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.