Title: | Výuka minulých časů pomocí jednoduchých pohádek |
Other Titles: | Teaching of Past Tenses through Repetitive Fairy Tales |
Authors: | Šlégrová, Gabriela |
Advisor: | Lišková, Libuše |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19653 |
Keywords: | jednoduché pohádky;výuka anglické gramatiky;žáci druhého stupně;motivace;puberta;minulý čas |
Keywords in different language: | repetitive fairy tales;teaching past tenses;lower secondary learners;motivation;pubescence;teaching grammar |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá výukou minulého času v anglickém jazyce u žáků druhého stupně s použitím jednoduchých pohádek. Cílem práce je zjistit, co se žáci díky nim naučí a do jaké míry jsou schopni nově nabyté znalosti aplikovat. Výzkum probíhal na základní škole se žáky 6. třídy a byla použita kvalitativní metoda. Výsledky výzkumu ukazují, že jednoduché pohádky ve výuce anglického jazyka jsou vhodné spíše jako doplňkový materiál. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the use of repetitive fairy tales in teaching English past simple tense to lower secondary learners. The aim of this work was to find out, what the pupils learn from them and to which extend. The research was held in a primary school with the 6th-grade pupils and a qualitative method was used. The results of the research show repetitive fairy tales and rhymes as a suitable additional material in English language classes. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP GABRIELA SLEGROVA.pdf | Plný text práce | 5,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Slegrova - pos. vedLL0001.pdf | Posudek vedoucího práce | 861,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Slegrova - pos. opon DH0001.pdf | Posudek oponenta práce | 1,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Slegrova - prubeh obh0001.pdf | Průběh obhajoby práce | 518,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19653
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.