Název: | Role asistenta pedagoga při integraci dětí s poruchou autistického spektra |
Další názvy: | The role of the teacher's assistant in the integration of pupils with autistic spectrum disorder |
Autoři: | Kupka, Pavel |
Vedoucí práce/školitel: | Lovasová, Vladimíra |
Oponent: | Kosíková, Věra |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/2007 |
Klíčová slova: | asistent pedagoga;poruchy autistického spektra;integrace;Aspergerův syndrom |
Klíčová slova v dalším jazyce: | teacher's assistant;autistic spectrum disorders;integration;Asperger syndrom |
Abstrakt: | Tématem diplomové práce je problematika integrace žáků s poruchou autistického spektra v běžné škole a role asistenta pedagoga při integraci těchto žáků. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány vymezení pojmu poruchy autistického spektra, historickým vývojem diagnostiky a léčby, popisem symptomů těchto poruch, diagnózou Aspergerův syndrom a legislativní oporou integrace žáků s poruchou autistického spektra. Čtvrtá kapitola obsahuje informace o možných problémech, se kterými se může setkat žák nebo vyučující žáka s poruchou autistického spektra. V páté kapitole jsou uvedeny anamnestické údaje mého klienta, popis vývoje poruch autistického spektra, popis práce asistenta a odborná polemika. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The topic of my thesis is the issue of intergration of pupils with the autistic spectrum disorders into the mainstream schools and the role of the teacher´s assistant in the integration of these pupils. The work is divided into five chapters. The first three chapters define the term the autistic spectrum disorders, its historical diagnostical development and treatment. It also describes the symptoms of these disorders, the diagnosis of Asperger syndrom and the legislative support of intergation of pupils with the autistics spectrum disorders.The fourth chapter focuses on possible problems that autistics students and their teachers can face. The fifth chapter presents the anamnesis of my client, the description of development of the autistic spectrum disorders and finally the desctiption of the role and work of the teacher´s assistant plus professional polemic. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Pavel Kupka.pdf | Plný text práce | 3,04 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kupka - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 444,67 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kupka - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 265,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kupka - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 97,97 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/2007
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.