Title: Volební kampaně TOP 09 a ODS pro volby do Poslanecké sněmovny v roce 2013
Other Titles: The Election Campaign of Top 09 and ODS party for the Chamber Deputation elections in 2013
Authors: Rychtaříková, Lucie
Advisor: Jurek Petr, PhDr. Mgr. Ph.D.
Referee: Stulík Ondřej, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/22768
Keywords: top 09;ods;volební kampaň;volby 2013;média;pippa norris
Keywords in different language: top 09 party;ods party;election campaign;election 2013;media;pippa norris
Abstract: Tato bakalářská práce je analýzou volebních kampaní TOP 09 a ODS pro volby do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Cílem práce je definovat metody a strategie, které využily politické strany ve volebních kampaních. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část je založena na typologii volebních kampaní podle Pippy Norris. Autorka člení volební kampaně na tři typy - premoderní, moderní a postmoderní. Vycházím z předpokladu, že volební kampaně TOP 09 a ODS vykazují charakteristiky kampaní postmoderních, protože jsou tyto kampaně velmi profesionalizované, personalizované a velmi podstatnou roli v nich hraje internet a nová média. To se snažím dokázat v této práci. Empirická část je přímo o struktuře kampaní, volebních týmech, jejich politických programech a mediálním pokrytí. Tyto volby byly typické masivním nárůstem ve využívání sociálních sítí a nových médií.
Abstract in different language: This bachelor thesis examines the election campaign of TOP 09 and ODS party for the Chamber Deputation elections in 2013. The aim of the thesis is to define the methods and strategies that political parties in election campaigns used. This thesis consists of the two parts. The theoretical part is based on the typology of election campaigns established by Pippa Norris. The author divides the election campaigns into three types premodern, modern and postmodern campaigns. My presumption is that the election campaign of TOP 09 and ODS party possess characteristics of postmodern campaigns, because these campaigns are very professionalized, personalized and very important role played by the Internet and new media. And that is exactly what I am trying to prove in this work.The empirical part is about the structure of the campaigns, the election staffs, their political programs and media coverage. In these elections was a massive increase in the use of social networking and new media.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rychtarikova_Lucie.pdfPlný text práce1,18 MBAdobe PDFView/Open
Rychtarikova_bp_ved_pol.pdfPosudek vedoucího práce524,12 kBAdobe PDFView/Open
rychtarikova_opo_p.docxPosudek oponenta práce49,5 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Rychtarikova.pdfPrůběh obhajoby práce239,75 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/22768

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.