Název: Přístup "Respektovat a být respektován" v předškolním vzdělávání
Další názvy: "Respecting and being respected" approach in preschool education
Autoři: Rybová, Pavlína
Vedoucí práce/školitel: Podpera Milan, Mgr.
Oponent: Gažáková Eva, MgA.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24475
Klíčová slova: respektující přístup;zvládání emocí;dětské potřeby;udržování a vytváření hranic
Klíčová slova v dalším jazyce: respecting approach;coping with emotions;children needs;maintaining and creating of bounderies
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá respektujícím přístupem. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je respektující přístup vnímán a uplatňován vychovatelkami a učitelkami v předškolních zařízeních, které se zúčastnily kurzu Respektovat a být respektován. V teoretické části definuji pojmy autoritativního přístupu, respektujícího přístupu, dětských potřeb, hranic ve vztazích, emoce a roli vychovatele. V praktické části představuji výzkum, který jsem provedla s vychovateli v předškolních zařízeních.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with respecting approach. The aim of this thesis is to find out, how educators in preschool institutions, who attended "Respecting and being respected" workshop, perceive and use this approach in their jobs. In the theoretical part are defined concepts of authoritative approach, respecting approach, children needs, borders in relationships, emotions and a role of the educator. Then there is the practical part, that contains a survey done with preschool educators.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
R+R_konecna_verze.pdfPlný text práce405,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rybova VP0001.pdfPosudek vedoucího práce114,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rybova OP0001.pdfPosudek oponenta práce317,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rybova O0001.pdfPrůběh obhajoby práce17,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24475

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.