Title: Přístup "Respektovat a být respektován" v předškolním vzdělávání
Other Titles: "Respecting and being respected" approach in preschool education
Authors: Rybová, Pavlína
Advisor: Podpera Milan, Mgr.
Referee: Gažáková Eva, MgA.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24475
Keywords: respektující přístup;zvládání emocí;dětské potřeby;udržování a vytváření hranic
Keywords in different language: respecting approach;coping with emotions;children needs;maintaining and creating of bounderies
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá respektujícím přístupem. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je respektující přístup vnímán a uplatňován vychovatelkami a učitelkami v předškolních zařízeních, které se zúčastnily kurzu Respektovat a být respektován. V teoretické části definuji pojmy autoritativního přístupu, respektujícího přístupu, dětských potřeb, hranic ve vztazích, emoce a roli vychovatele. V praktické části představuji výzkum, který jsem provedla s vychovateli v předškolních zařízeních.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with respecting approach. The aim of this thesis is to find out, how educators in preschool institutions, who attended "Respecting and being respected" workshop, perceive and use this approach in their jobs. In the theoretical part are defined concepts of authoritative approach, respecting approach, children needs, borders in relationships, emotions and a role of the educator. Then there is the practical part, that contains a survey done with preschool educators.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
R+R_konecna_verze.pdfPlný text práce405,69 kBAdobe PDFView/Open
Rybova VP0001.pdfPosudek vedoucího práce114,95 kBAdobe PDFView/Open
Rybova OP0001.pdfPosudek oponenta práce317,6 kBAdobe PDFView/Open
Rybova O0001.pdfPrůběh obhajoby práce17,28 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24475

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.