Title: | Představa rovinných útvarů u dětí v mateřské škole |
Other Titles: | The imagination of plane figures of kindergarten children |
Authors: | Rašková, Marie |
Advisor: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/27412 |
Keywords: | děti;rovinné útvary;vnímání;představivost;výzkum;sedm úkolů |
Keywords in different language: | children;plane figures;perception;imagination;research;seven tasks |
Abstract: | V bakalářské práci jsem zjišťovala schopnosti dětí poznat, pojmenovat rovinné útvary a orientovat se v rovině. Vymyslela jsem sedm úkolů, které jsem dětem postupně zadávala. Výzkumu se zúčastnilo deset dětí ve věku 5 až 7 let. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování, dále byl pořízen i videozáznam. Výsledky úkolů jsem zpracovala a vyhodnotila pomocí tabulek a grafů. |
Abstract in different language: | In this bachelor thesis I found out abilities of children to recognize and to name plane figures and their abilities of orient in the plane. I created seven tasks, which were gradually submited to ten childern at the age of 5 to 7, that participated in the research. The main method of the research was observation and also video was recorded. The results of tasks were processed and evaluated using tables and graphs. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP Marie Raskova.pdf | Plný text práce | 2,93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Raskova hodnoceni396.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
37. Raskova_Oponentsky posudek bakalarske prace.pdf | Posudek oponenta práce | 361,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Raskova protokol443.pdf | Průběh obhajoby práce | 488,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/27412
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.