Číslo 1 (2018) Domovská stránka kolekce Zobrazit statistiky

Procházet
Přihlásit se k zasílání denních e-mailů o novinkách RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Záznamy kolekce (řazeno podle Datum zaslání v sestupně pořadí): 1 až 7 z 7
Vágnerová, Petra , Benediktová, Lenka , Kout, Jiří
Kritická místa ve výuce přírodopisu na základní škole

The concept of critical issues has become one of the focal points of research under the project Didactics - Man and Nature A. This preliminary article deals with defining of the crucial terms of the project, outlines the research design, and &#...

Duffek, Václav , Pluháčová, Markéta , Stacke, Václav
Kritická místa ve výuce zeměpisu na ZŠ – úvod, stanovení terminologie a metodický postup jejich zjišťování

This paper is an introduction into the topic of finding and resolving critical spots of geography’s curriculum in lower-secondary schools. We summarise the historical development of Czech didactics of&...

Rychtera, Jiří , Bílek, Martin , Bártová, Iveta , Chroustová, Kateřina , Sloup, Radovan , Šmídl, Milan , Machková, Veronika , Štrofová, Jitka , Kolář, Karel , Kesnerová Řádková, Olga
Která jsou klíčová, kritická a dynamická místa počáteční výuky chemie v České republice?

In the contribution are discussed possibilities and limits of the early chemistry curriculum innovation in the Czech Republic at time of actually curricular reform. Example of chemistry subject matter in educational content and context is focused.&#x...

Kohout, Jiří , Mollerová, Marie , Masopust, Pavel , Feřt, Lukáš , Kéhar, Ota , Slavík, Jan
Kritická místa ve výuce fyziky na ZŠ: úvod do problematiky a možnosti výzkumu

The presented theoretical study represents an introduction into the topic of critical spots of physics curriculum in lower- secondary schools. The philosophical-methodological background of planned empirical research is provided and discus...

Vočadlová, Klára , Mentlík, Pavel
Didaktika – Člověk a příroda A: synergie škol, univerzit a science center v přírodovědném vzdělávání na základní škole

The project Didaktika – Člověk a příroda A (CZ .02 .3.68/ 0.0/0.0/16_011/0000665) is dedicated to strengthen the professional competencies of lower secondary school teachers. The project...

Mentlík, Pavel , Slavík, Jan , Coufalová, Jana
Kritická místa kurikula, organizační a klíčové koncepty: konceptuální vymezení a příklady z výuky geověd

Critical issues present particular parts of the school curricula, in which pupils fail more frequently. Such issues have been investigated in mathematics in the Czech Republic so far. The article provides some&...

Janík, Tomáš
Od obsahu vzdělávání k žákově znalosti: kritická místa na cestě do školy a ze školy

In the paper specific model of content transformation is introduced and served as an inspiration for research on critical issues in curriculum. Four levels (relevant for designing aims ...

Záznamy kolekce (řazeno podle Datum zaslání v sestupně pořadí): 1 až 7 z 7