Název: Studium degradace sestavy membrán a elektrod vodíkových palivových článků
Další názvy: Study of degradation of hydrogen fuel cell membrane and electrode assembly
Autoři: Zýková, Barbora
Vedoucí práce/školitel: Tomáš Martin, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/37447
Klíčová slova: vysokoteplotní palivový článek typu pem;degradace;membrána;gdl;katalytická vrstva;pbi;akcelerovaný stress test
Klíčová slova v dalším jazyce: high-temperature pem fuel cell;degradation;membrane;gdl;catalyst layer;pbi;accelerated stress test
Abstrakt: V rámci této práce je diskutována efektivnost využití akcelerovaných stress testů pro možnou kvalitativní i kvantitativní analýzu degradačních mechanismů komerčně vyráběných sestav membrán a elektrod pro vodíkové palivové články s polymerní membránou. V úvodních kapitolách je uveden stručný teoretický popis vodíkových palivových článků a dalších variant palivových článků dle užitého elektrolytu. Experimentální část práce je věnována vyšetření elektrických vlastností vzorků sestav membrány a elektrod komerčních výrobců (Dapozol, Fumapem). Je sledována změna tvaru impedančního spektra a z této změny jsou určeny hlavní degradační mechanismy podílející se na poklesu výkonu vlivem zatížení během akcelerovaného testu.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis discusses the effectiveness of the use of accelerated stress tests for the qualitative and quantitative analysis of degradation mechanisms of commercially produced membrane electrode assemblies for hydrogen fuel cells with polymer membrane. The introductory chapters give a theoretical description of hydrogen fuel cells and other fuel cells using different electrolytes. In the experimental part of the thesis there is the examination of electrical properties of investigated samples of commercially available membrane electrode assemblies (Dapozol, Fumapem). The change in the impedance spectrum is monitored. The main degradation mechanisms involved in the performance decrease due to load during accelerated test are determined from this change.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Zykova.pdfPlný text práce17,27 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hodnoceni_Zykova_ved_prace.pdfPosudek vedoucího práce130,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek Zykova788.pdfPosudek oponenta práce1,14 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Protokol Zykova805.pdfPrůběh obhajoby práce296,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/37447

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.