Název: | Typy učení se a čeština jako cizí jazyk(se zřetelem k prezentaci české deklinace) |
Další názvy: | Types of learning and Czech as a foreing language (with respect to the presentation of Czech declension) |
Autoři: | Hladová, Klára |
Vedoucí práce/školitel: | Hrdlička, Milan |
Oponent: | Macháčková, Dita |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/4489 |
Klíčová slova: | nabývání jazykového kódu;deklinace;učení;učebnice češtiny pro cizince;lingvodidaktická doporučení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | acquiring language code;declension;learning;textboox of czech for foreingers;lingvodidactic recommendation |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá typy učení se a češtinou jako cizím jazykem (se zřetelem k prezentaci české deklinace). Práce je rozdělena do čtyř částí. Teoretická část se věnuje nabývání jazykového kódu, gramatice. Vymezujeme pojmy učení, kognitivní a učební styly. Ve druhé části se zaměřujeme na sestavení dotazníku, který jsme rozdali zahraničním studentům. Analyzujeme, jaký způsob učení se českému jazyku (obzvláště deklinaci) využívají zahraniční studenti. Další část se věnuje rozebrání učebnic češtiny pro cizince. V poslední pasáži sestavujeme lingvodidaktická doporučení, která by měla pomoci učitelům a zahraničním studentům ve výuce českého jazyka jako jazyka cizího. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The purpose of the thesis is to analyse types of learning and Czech as a foreing language (with respect to the presentation of Czech declension). This work is divided into four parts. The theoretical part includes ways of acquiring language code and terms like cognitive styles and learning styles. Second part of my thesis involves evaluation of questionnaire. The questionnaire was distributed to foreing students of Bohemistic. The next part contains evaluation of selected textbooks of the Czech language for foreingers. The main focus is related to declension. At the end of the work we tried to gave some lingvodidactic recommendation. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_KlaraHladova.pdf | Plný text práce | 1,92 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
hladova.pdf | Posudek vedoucího práce | 40,23 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
pdf(1).hladova.pdf | Posudek oponenta práce | 587,65 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
pdf(2).hladova.pdf | Průběh obhajoby práce | 174,49 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/4489
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.