Název: Jak mohou hry rozvíjet komunikační dovednosti u žáků na 1.st. ZŠ
Další názvy: Using games to develop young learners´communicative skills
Autoři: Pourová, Petra
Vedoucí práce/školitel: Karpíšková Šárka, Mgr.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48336
Klíčová slova: dětská hra;didaktická jazyková hra;klasifikace didaktických jazykových her;výuka anglického jazyka;jazyková komunikace;komunikační dovednosti
Klíčová slova v dalším jazyce: child's play;didactic language game;classification of didactic language games;english language teaching;language communication;communication skills
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá výzkumem didaktických her rozvíjející komunikační dovednosti ve výuce anglického jazyka na prvním stupni. Teoretická část je věnována rozvoji jazykové komunikace, komunikačním dovednostem v anglickém jazyce v souladu s RVP a poukazuje na důležitost hry v životě dítě a v současném vzdělávání. Studie je dále zaměřena na didaktickou jazykovou hru, její cíle, požadavky, vedení a klasifikaci. Závěr kapitoly je věnován osvědčeným didaktickým hrám z praxe, které rozvíjí komunikaci. V praktické části jsou získána data prostřednictvím výzkumu rozhovoru, na jejichž základě jsou vyvozeny jeho závěry. Ty ukazují, že didaktické jazykové hry zaujímají svou velkou důležitost při rozvíjení komunikačních dovedností. Patří k nim zejména komunikační hry, které jsou využívány hlavně na začátku hodiny k procvičení učiva. V závěru práce jsou vyslovena pedagogická doporučení, dále jsou zmíněny faktory, které mohly šetření ovlivnit, a také jsou navrhnuty náměty k dalšímu, rozšiřujícímu výzkumu.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with the research of didactic games developing communication skills in the teaching of the English language at the Primary school. The theoretical part of the thesis describes the development of language communication, communication skills in English and points to the importance of play in the life of a child and in current education. The study is further focused on the didactic language game, its goals, requirements, leadership and its classification. The conclusion of the chapter is devoted to proven didactic games from practice, which develop communication. In the practical part, through the research of the interview, data were obtained, on the basis of which its conclusions were drawn. These show that didactic language games are of great importance in developing communication skills. These include, in particular, communication games, which are used mainly at the beginning of the lesson to practice the curriculum. At the end of the thesis, pedagogical recommendations are made, the factors that may have influenced the survey are mentioned, as well as suggestions for further, expanding research.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Pourova.pdfPlný text práce1,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_prubeh_Pourova.pdfPrůběh obhajoby práce340,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_Karp_Pourova.pdfPosudek vedoucího práce41,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_Kleck_Pourova.pdfPosudek oponenta práce46,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48336

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.