Title: | Jak mohou hry rozvíjet komunikační dovednosti u žáků na 1.st. ZŠ |
Other Titles: | Using games to develop young learners´communicative skills |
Authors: | Pourová, Petra |
Advisor: | Karpíšková Šárka, Mgr. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48336 |
Keywords: | dětská hra;didaktická jazyková hra;klasifikace didaktických jazykových her;výuka anglického jazyka;jazyková komunikace;komunikační dovednosti |
Keywords in different language: | child's play;didactic language game;classification of didactic language games;english language teaching;language communication;communication skills |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá výzkumem didaktických her rozvíjející komunikační dovednosti ve výuce anglického jazyka na prvním stupni. Teoretická část je věnována rozvoji jazykové komunikace, komunikačním dovednostem v anglickém jazyce v souladu s RVP a poukazuje na důležitost hry v životě dítě a v současném vzdělávání. Studie je dále zaměřena na didaktickou jazykovou hru, její cíle, požadavky, vedení a klasifikaci. Závěr kapitoly je věnován osvědčeným didaktickým hrám z praxe, které rozvíjí komunikaci. V praktické části jsou získána data prostřednictvím výzkumu rozhovoru, na jejichž základě jsou vyvozeny jeho závěry. Ty ukazují, že didaktické jazykové hry zaujímají svou velkou důležitost při rozvíjení komunikačních dovedností. Patří k nim zejména komunikační hry, které jsou využívány hlavně na začátku hodiny k procvičení učiva. V závěru práce jsou vyslovena pedagogická doporučení, dále jsou zmíněny faktory, které mohly šetření ovlivnit, a také jsou navrhnuty náměty k dalšímu, rozšiřujícímu výzkumu. |
Abstract in different language: | The diploma thesis deals with the research of didactic games developing communication skills in the teaching of the English language at the Primary school. The theoretical part of the thesis describes the development of language communication, communication skills in English and points to the importance of play in the life of a child and in current education. The study is further focused on the didactic language game, its goals, requirements, leadership and its classification. The conclusion of the chapter is devoted to proven didactic games from practice, which develop communication. In the practical part, through the research of the interview, data were obtained, on the basis of which its conclusions were drawn. These show that didactic language games are of great importance in developing communication skills. These include, in particular, communication games, which are used mainly at the beginning of the lesson to practice the curriculum. At the end of the thesis, pedagogical recommendations are made, the factors that may have influenced the survey are mentioned, as well as suggestions for further, expanding research. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Pourova.pdf | Plný text práce | 1,04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_prubeh_Pourova.pdf | Průběh obhajoby práce | 340,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_Karp_Pourova.pdf | Posudek vedoucího práce | 41,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_Kleck_Pourova.pdf | Posudek oponenta práce | 46,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48336
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.