Title: Vývoj stavby u dětí v mateřské škole
Other Titles: Building progress of children in a kindergarten
Authors: Eichlerová, Karolína
Advisor: Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Referee: Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53279
Keywords: mateřská škola;hra;stavebnice;dítě;předškolní věk
Keywords in different language: kindergarten;game;counstruction set;child;preschool age
Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj stavby ze stavebnice u dětí v mateřské škole. Jejím cílem bylo zjistit, v jaké fázi vývoje stavby se jednotlivé děti nachází a jak zvládnou různé činnosti s různými typy stavebnic v závislosti na jejich věku. Práce je rozdělena na tři části. První část se zabývá hrou dětí v předškolním věku, jejími znaky, jejím významem a popisuje, jaká jsou vývojová stádia hry. Blíže také specifikuje význam hry se stavebnicí, uvádí některé typy stavebnic, jaké jsou fáze vývoje stavby ze stavebnice a vhodné aktivity se stavebnicí pro děti. Metodologická část představuje cíle, podmínky, přípravu experimentu a jednotlivé úkoly. Poslední experimentální část obsahuje charakteristiku mateřské školy a dětí, dále scénář a vyhodnocení experimentu.
Abstract in different language: This bachelor is focused on the Building progress of children in a kindergarten. The aim was to find out in which stage of building progress the individual children are and how they can handle different activities with different types of counstruction sets depending on their age. The work is divided into three parts. The first part describes the game of preschool children, the characteristics of children's game, the meaning of game and describes the progress of children's game. The bachelor's thesis also specifies the importance of playing with a construction set, lists some types of constructions sets, describes the stages of progress of building from a construction set and suitable activities with construction sets for children. The methodological part presents the aims, conditions, preparation of the experiment and the individual tasks. The last experimental part contains the characteristics of the kindergarten and the children, as well as the scenario of the experiment and the evaluation of the experiment.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Eichlerova Karolina.pdfPlný text práce1,84 MBAdobe PDFView/Open
bakalarska prace_Eichlerova.pdfPosudek oponenta práce112,16 kBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce64,39 kBAdobe PDFView/Open
Eichlerova-protokol.pdfPrůběh obhajoby práce366,83 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53279

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.