Název: Výzkum povědomí o problematice bezobalového nakupování
Další názvy: Awareness research on the issue of packaging-free shopping
Autoři: Viktorová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Oponent: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55955
Klíčová slova: zero waste;minimalizace odpadu;bariéry nákupu;bez obalu
Klíčová slova v dalším jazyce: zero waste;waste reduction;purchase barriers;package-free shopping
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problémy a bariéry spojené s bezobalovým nakupováním v kontextu rostoucí popularity udržitelných spotřebitelských zvyků. Bezobalové obchody se stávají stále důležitější součástí maloobchodního sektoru. Cílem práce je identifikovat a zhodnotit hlavní překážky, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů při volbě bezobalového nakupování. Analýza dat, zejména prostřednictvím dotazníkového šetření, odhaluje hlavní bariéry ovlivňující chování spotřebitelů v bezobalových prodejnách. Na základě těchto poznatků jsou navržena doporučení a strategie pro odstranění identifikovaných překážek a podporu rozvoje tohoto udržitelného obchodního modelu. Práce přináší lepší porozumění dynamice bezobalového nakupování a může poskytnout užitečné informace pro obchody, které se snaží o ekologičtější a udržitelnější způsob nakupování.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis deals with the issues and barriers associated with zero-waste shopping in the context of the growing popularity of sustainable consumer habits. Zero-waste stores are becoming an increasingly important part of the retail sector. The aim of the work is to identify and evaluate the main obstacles influencing consumer decision-making when choosing zero-waste shopping. Data analysis, especially through questionnaire surveys, reveals the primary barriers influencing consumer behavior in zero-waste stores. Based on these findings, recommendations and strategies are proposed to overcome the identified obstacles and support the development of this sustainable business model. The work contributes to a better understanding of the dynamics of zerowaste shopping and can provide useful information for businesses seeking a greener and more sustainable way of shopping
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BAKALARKA 2024.pdfPlný text práce1,42 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Viktorova_Katerina_v.pdfPosudek vedoucího práce122,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Viktorova_Katerina_o.pdfPosudek oponenta práce124,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/55955

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.