Title: Výzkum povědomí o problematice bezobalového nakupování
Other Titles: Awareness research on the issue of packaging-free shopping
Authors: Viktorová, Kateřina
Advisor: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Referee: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55955
Keywords: zero waste;minimalizace odpadu;bariéry nákupu;bez obalu
Keywords in different language: zero waste;waste reduction;purchase barriers;package-free shopping
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá problémy a bariéry spojené s bezobalovým nakupováním v kontextu rostoucí popularity udržitelných spotřebitelských zvyků. Bezobalové obchody se stávají stále důležitější součástí maloobchodního sektoru. Cílem práce je identifikovat a zhodnotit hlavní překážky, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů při volbě bezobalového nakupování. Analýza dat, zejména prostřednictvím dotazníkového šetření, odhaluje hlavní bariéry ovlivňující chování spotřebitelů v bezobalových prodejnách. Na základě těchto poznatků jsou navržena doporučení a strategie pro odstranění identifikovaných překážek a podporu rozvoje tohoto udržitelného obchodního modelu. Práce přináší lepší porozumění dynamice bezobalového nakupování a může poskytnout užitečné informace pro obchody, které se snaží o ekologičtější a udržitelnější způsob nakupování.
Abstract in different language: This bachelor's thesis deals with the issues and barriers associated with zero-waste shopping in the context of the growing popularity of sustainable consumer habits. Zero-waste stores are becoming an increasingly important part of the retail sector. The aim of the work is to identify and evaluate the main obstacles influencing consumer decision-making when choosing zero-waste shopping. Data analysis, especially through questionnaire surveys, reveals the primary barriers influencing consumer behavior in zero-waste stores. Based on these findings, recommendations and strategies are proposed to overcome the identified obstacles and support the development of this sustainable business model. The work contributes to a better understanding of the dynamics of zerowaste shopping and can provide useful information for businesses seeking a greener and more sustainable way of shopping
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BAKALARKA 2024.pdfPlný text práce1,42 MBAdobe PDFView/Open
Viktorova_Katerina_v.pdfPosudek vedoucího práce122,75 kBAdobe PDFView/Open
Viktorova_Katerina_o.pdfPosudek oponenta práce124,22 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,72 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55955

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.