Title: Algoritmické myšlení a jeho rozvoj na ZŠ
Other Titles: Algorithmic thinking and its development in primary school
Authors: Bajer, Matěj
Advisor: Moc Pavel, Mgr. Ph.D.
Referee: Fadrhonc Jan, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57161
Keywords: rvp zv;švp zv;revize informatiky;rozvoj algoritmického myšlení
Keywords in different language: educational framework programme;school educational programme;development of algorithmic thinking
Abstract: Cílem bakalářské práce, bylo analyzovat nový RVP ZV 2021 a ŠVP vybraných škol v Plzni. Následně vytvořit dotazník a poslat ho do škol, kterým byl ŠVP analyzován, abychom získali přehled o tom jak Informatika a její výuka vypadá po revizi na základních školách. Jako poslední byla vytvořena aktivita, která žákům může pomoci rozvinout jejich algoritmické myšlení a zároveň jim ukázat, že Informatika nemusí být pouze sezení u počítače.
Abstract in different language: The aim of the bachelor thesis was to analyse the new educational framework programme 2021 and the curriculum of selected schools in Pilsen. Subsequently, we created a questionnaire and sent it to the schools whose curriculum was analyzed in order to get an overview of how Computer Science and its teaching looks like after the revision in primary schools. Lastly, an activity was created that can help pupils develop their algorithmic thinking and at the same time show them that Informatics does not have to be just sitting in front of a computer.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BAJER_BP_FINALV2.pdfPlný text práce1,2 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG-MocP-272182.pdfPosudek vedoucího práce62,92 kBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG-FadrhoncJ-265966.pdfPosudek oponenta práce57,5 kBAdobe PDFView/Open
Protokol Bajer.pdfPrůběh obhajoby práce245,03 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/57161

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.