Title: | Bajka z pohledu současného recipienta |
Other Titles: | A fable from the perspective of the current recipient |
Authors: | Foldová, Alena |
Advisor: | Kováříková, Alena |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9036 |
Keywords: | bajka;Ezop;historie;dotazník;výuka cizího jazyka |
Keywords in different language: | fable;Aesop;history;questionnaire;foreign language education |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá bajkami, tím jak jsou vnímány současnými čtenáři z různých věkových kategorií. V teoretické části je shrnut pojem "bajka", a krátce nastíněna její historie od antiky až po 20. století. Praktická část je zaměřena na dotazník s všeobecnými otázky a poté následné vyhodnocení a zjištění, jaké znalosti mají recipienti v tomto žánru. |
Abstract in different language: | This thesis is about fables and about the topic how the fables are perceived by contemporary readers from different age category. The term ?the fable? is summarized in a theoretical part. There is also briefly outline the history of fables from the antiquity to the twentieth century. The first chapter from the practical part is focused on a questionnaire with general questions. After it there is a evaluation of this questionnaire and the detection what knowledge have the recipients in this genre. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Foldova - BP.pdf | Plný text práce | 2,31 MB | Adobe PDF | View/Open |
foldova_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 345,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
foldova_op.pdf | Posudek oponenta práce | 357,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
foldova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 121,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/9036
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.