Title: | Schopnost dětí řešit různé typy Sudoku |
Other Titles: | The ability of children to solve different types of Sudoku |
Authors: | Bednaříková, Lucie |
Advisor: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44435 |
Keywords: | sudoku;předmatematický rozvoj;logické myšlení;orientace v rovině;orientace v prostoru |
Keywords in different language: | sudoku;pre-mathematical development;logical thinking;orientation in space;orientation in the plane |
Abstract: | Bakalářská práce nese název "Schopnost dětí řešit různé typy SUDOKU". Jejím cílem bylo zjistit, zda předškolní děti zvládají vyřešit různé typy SUDOKU, ať už jde o SUDOKU v rovině, či v prostoru. Práce je rozdělena na tři části. První, teoretická část, se věnuje orientaci v prostoru a v rovině, samotnému SUDOKU, a jak se dá magický čtverec využít v mateřské škole. Ve druhé metodologické části, nalezneme cíle experimentu, použité metody, podmínky experimentu, scénář experimentu, terminologii a zadání experimentu. Experimentální část obsahuje charakteristiku mateřské školy, ve které byl prováděn experiment a charakteristiku jednotlivých tříd a dětí, které se účastnily experimentu, scénář experimentu, jeho průběh a vyhodnocení. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis is entitled "The ability of children to solve different types of SUDOKU". Its aim was to find out whether preschool chidlren can solve different types od SUDOKU, whether i tis SUDOKU in the plain or in space. The work is divided into three parts. The first, theoretical part, deals with the orientatiton in space and in the plain, SUDOKU itself, and how the magic square can be used in kindergarten. In the second methodological part, we will find the objectives of the experiment, the methods used, the conditions of the experiment, the scenario of the experiment, the terminology and the assignment of the experiment. The experimental part contains the charakteristics of kindergartens in which the experiment was performed and the characteristics of individual classes and children participating in the experiment, the scenario of the experiment, its course and evaluation |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - L. Bednarikova.pdf | Plný text práce | 2,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 43,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
bakalarska prace_Bednarikova.pdf | Posudek oponenta práce | 198,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bednarikova - protokol.pdf | Průběh obhajoby práce | 392,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bakalarska_prace_-_L._Bednarikova.rar | VŠKP - příloha | 3,36 MB | RAR | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/44435
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.